Saturday, May 26, 2012

How come I have a Pound Penny (GBP)? Como exatamente eu tenho um centavo de Libra esterlina?





I was probably in Florence, at the train station, waiting the train to Pisa. I search my pocket reaching for coins to go to the toilette and somehow, someway I find one cent of a pound! Wait a second. I have never ever been in England, how's that possible?

It turns out this coin is pretty similar in size and shape to the coin representing 5 cents of an Euro. My best guess is that some Brazilian has passed it to some food shop guy as if it were 5 cents of an Euro and the food shop guy in turn passed it to me. Karma!!!


Eu estava provavelmente em Florença, na estação de trem, aguardando o trem para Pisa. Procuro moedas no meu bolso para pagar a taxinha do banheiro, e de alguma forma eu encontro uma moeda de um centavo de Libra Esterlina. Mas peraí, eu nunca estive na Inglaterra, como é possível?

O fato é que esta moeda é muito parecida com a moeda de 5 centavos de Euro. Eu aposto que algum Brasileiro passou essa moeda como se fosse 5 centavos de Euro para alguma barraquinha de comida e o cara da barraquinha por sua vez passou ela pra mim. Karma!!!


No comments:

Post a Comment